maanantai 29. elokuuta 2016

Välillä jotain valmistakin!

Täällä elämänlangalla elo on ollut viime aikoina yhtä keskeneräistä projektia. Kantapään kautta -sukkakirja on nyt akuutissa oikolukuvaiheessa. Itse vietin käsikirjoituksen kanssa tunteja perjantaina metsästäen "katso sivu XX" -viitteitä ja etsien sisällysluettelosta oikeita sivunumeroita.

En ole erityisen hyvä oikolukija, mutta huomautuksia tuli lopulta niin paljon että totesin, etten varmaan koskaan ole mihinkään käsikirjoituksiin niitä sellaisia määriä merkinnyt. Luojan kiitos suurin osa ei ollut varsinaisia virheitä vaan noita yllä mainittuja sivunumeroviitteitä sekä muokattavia tyyliseikkoja. Joka tapauksessa olin käsikirjoitusta lopulle työryhmälle lähettäessäni sitä mieltä, että en enää koskaan halua nähdä tätä kirjaa - katsotaan onko tämä mennyt ohi siinä vaiheessa, kun valmis teos joskus syksyllä tulee painosta.

Onneksi täällä on viikonlopun mittaan syntynyt myös jotain valmista:

Wollmeise Twinin Orient -väriset polvisukat tuli pääteltyä telkkarin katselun ohella. Olen kyllä toistaiseksi edelleen vakaasti sitä mieltä, että sukkia ei tarvita ennen syyskuuta, mutta ainakin nyt on uusi pari odottamassa.

Tuttuun tapaan minulla on näissä sukissa pohjana Muhkean pohkeen polvisukat. Eräs ystävä kysyi minulta taannoin, mikä on lempiohjeeni Ullassa, ja totesin että tämä on ainakin se mitä olen itse eniten neulonut ja myös eniten käyttänyt. Onhan noissa sukanvarsissa ihan älytön homma, mutta lopputulos on juuri minun jalkaani sopiva. Näitä sukkia on neulottu todella pitkään ja hartaasti, kun projektin aikana on samalla kirjoitettu se mainittu sukkakirja ja neulottu aika monta paria siihen kuvattuja sukkia. Jos pelkän Ravelryn pohjalta päättelisi, niin minulla on ollut todella tylsä neulevuosi.

Näissä tunnelmissa Elämänlangalla tällä viikolla. Ensi viikolla kirja on toivottavasti kustantajan loppukäsittelyssä ennen painoon lähettämistä, eikä minun sitten enää tarvitse huolehtia siitä muutamaan viikkoon.

Ei kommentteja: