maanantai 3. huhtikuuta 2017

Kehityskeskustelu

Joskus langat ovat todella motivoituneita ja tietävät heti kotiin saapuessaan, mitä niistä tulee isona. Toisinaan sitten taas on järjestettävä kehityskeskusteluita.


"Kuules lanka. Eikö susta ole tylsä vain hengailla tuolla muovipussissa tekemättä mitään?"
"No en mä tiedä, onhan täällä ihan viihtyisää."
"Mutta kyllä sun nyt pitäisi vähän ajatella tulevaisuutta. Etkö sä ole yhtään ajatellut, että susta voisi neuloa jotain?"
"E-een, en mä yhtään tiedä mikä musta tulis."
"Tykkäisitkö sä olla vaikka huivi?"
"Huivi? Mä luulen, että musta tulis ihan liian pieni!"
"No se on kyllä totta. Entäs myssy?"
"Millainen myssy?"
"Vaikka tällainen Syyskoivu. Mä vähän lupailin yhdelle kaverille kevätmyssyä ja mä ajattelin että sä voisit olla hyvä tässä."
"En mä kyllä tiedä osaanko mä."
"Oon ihan varma että osaisit oikein hyvin!"
"Mutta enkö mä ois aika pliisu tohon ohjeen oranssiin verrattuna?"
"Nyt mennään tekosyiden puolelle. Hiljaa ja puikoille siitä."


Myssy alkaa muotoutua ihan kivasti, tosin kun aloitin sen ruutupiirroksen jonka aikana kavennukset tehdään piti korkata toinenkin kerä. Alkuperäinen Syyskoivu (joka muuten aikoinaan harmillisesti katosi ravintolan narikasta illallisen aikana) oli neulottu langasta, jossa oli vähän parempi juoksevuus. Eikä siinä tarvinnut pohtia kerän vaihtumista oikean tyyppisen värin kohdalla, nyt piti jättää muutama gramma lankaa ensimmäisestä kerästä heitteille kun värit menivät ihan eri suuntaan kuin toisen kerän alussa.

Näissä tunnelmissa Elämänlangalla tällä viikolla. Ensi viikolla myssy on jo varmasti päässyt uuteen kotiinsa ja työn alla ovat muut projektit.

2 kommenttia:

M kirjoitti...

Ihana, kehityskeskustelu lankakerän kanssa! :D Jos minäkin moiseen rupeamaan ryhtyisin niin menisi päivä poikineen kun mielen perukoilla väijyvien tulevien projektien langat esittäisivät mielipiteitään. :D Ihana myssy tulee varmasti! <3

handmadebymeri.blogspot.fi

MysteryKnitter kirjoitti...

Ihana kehityskeskustelu! Minä käyn tuollaisia itselleni vähän eksoottisempien lankojen (kuten Novita Paolan) kanssa. Kyllä ne silti aina ovat lopulta muotonsa löytäneet.