maanantai 30. marraskuuta 2009

Pikkujouluisaa

Viime viikkojen puolikuntoinen olo on nyt selätetty. Julistin itseni terveeksi, ja menin lauantaina (sanoo Edit-täti, alunperin olin menossa perjantaina) Ullan vuosikokoukseen ja pikkujouluihin. Tänäkin vuonna oltiin Stidilässä, ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi ja sauna oli kuumana. Pienenä harmituksen aiheena paikalle luvattuja pyyhkeitä ei ollut kuin muutama, mutta tästäkin vastoinkäymisestä selvittiin. Valitettavasti en kaivanut kameraa laisinkaan esiin, mutta olen varma että jollakulla paikalla olleella on kuva minusta kun saunan jäljiltä vähän liian pieneen pyyhkeeseen kietoutuneena istun korokkeella laulamassa Ulla-laulukirjasta. No, ehkä siis tarkemmin ajatellen onkin ihan hyvä että kamera pysyi laukussa, ellei muuta niin yleisen mielenrauhan vuoksi!



Pikkujoulupukki kävi ja toi minulle lankapaketin jossa oli Maijaa, Top Woolia sekä ennestään tuntematonta Emu Superwashia. Lisäksi voitin perinteisessä Ulla-tietovisassa pari kerää Marks&Kattensin liukuvärjättyä lankaa, 100% villaa samantyyppisellä rakenteella ja värjäyksellä kuin Noro ja Puro.

Ullan juhlista jatkoin sitten kuokkavierailemaan miekkakoulun bileisiin. Epäröin aluksi olisiko ulkopuolinen olo kun itse en miekkalua harrasta, mutta juhlissa oli paljon tuttuja joista yksi heti alkuun kaappasi minut miekkailuopettajan puheille ja ilmoitti että minulle pitää opettaa kuinka kuohuviinipullo avataan miekalla. Kauheasti ei siis ehtinyt ujostella, kun heti ensimmäiseksi pääsi onneksi hyvin osaavan opettajan käsiin. Isä kyllä tänään lapsia palauttaessa tarkisti, onko minulla varmasti kaikki sormet tallella, mutta ajattelin kyllä edelleen pystyä neulomaankin eikä minulla ole sormia pois luovutettavaksi asti.



Neulottuakin viikonloppuna tuli, sillä saatoin tuossa taannoin sortua tilaamaan Colinettelta ihanaa okrankeltaista Vincent's Apron -Jitterbugia. Tekeillä on vaihteeksi sukat, mikä tuskin yllättää ketään. Aloitin myös pitkästä aikaa Nalle-sukat, sillä mennessäni perjantai-iltana Walkers -päivystämään unohdin neuleen kotiin ja jouduin siis tietenkin juoksemaan markettiin hakemaan kerän Nallea ja sukkapuikot.

Kaikenkaikkiaan oli ihana, mukava ja rentouttava viikonloppu, ja oli hirveän hauska nähdä sekä neuleystäviä että joitakin paljon harvemmin tapaamiani miekkailevia kavereita. Nyt jaksaa taas puurtaa synkeässä syksyssä! Tässä Elämänlanka tältä viikolta, ensi viikolla sitten uutta asiaa.

P.S. Myin sieluni ja liityin viimein Facebookiin. Ystäväpyyntöjä saa laittaa, mutta muistattehan etten välttämättä osaa aina yhdistää oikeaa nimeä ja neuleblogistaniasta tuttua nimimerkkiä. Kannattaa siis pistää viesti jossa kertoo nimimerkkinsä jos epäilee etten muuten tunnista. :)

4 kommenttia:

Katju kirjoitti...

Ilmankos sulla oli niin hyvä vauhti päällä, kun olit jo perjantaina aloittanut pikkujoulun ;)mähän osallistuin vasta lauantaina.

Mette (Mettuska) kirjoitti...

Uuu, tykkäisin just tuon värisestä jitterbugista :D

Koukuttaja kirjoitti...

Sinä kestit Facebook-taistelussa paljon mua pidempään. Mä annoin periksi parissa kuukaudessa pari vuotta sitten, vaikka aluksi olin sitä mieltä, että ihan turha on koko härveli. Sittemmin olen saanut kontaktia joihinkin elämän pyörteissä kadonneisiin vanhoihin koulukavereihin, joten voin näin meidän kesken tunnustaa, että on siitä paljon iloakin ollut. Mutta kukahan poistaisi ne kaikki turhat sovellukset häiritsemästä?

aura kirjoitti...

Epäilisin, ettei siellä vielä ihan kunnossa olla, lauantaina ne pikkujoulut oli.

Minä en vieläkään Facebookissa ole, mutta harkinnan alla juttu jo on.